دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi

ساخت وبلاگ

دانلود سوالات آزمون دکتری 1398 علوم قرآن و حدیث کد 2129

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 398 تاريخ : سه شنبه 7 اسفند 1397 ساعت: 0:22

اقسام اضافه از ترکیب مضاف و مضاف الیه همیشه مفهوم همانند و یکسان به دست نمی دهد. به عبارت دیگر، مضاف الیه همیشه یک نوع مفهوم و معنی خاص به مضاف نمی افزاید، بلکه میان مضاف و مضاف الیه، روابط گوناگون و متفاوتی از قبیل مالکیت، همانندی، بیان نوع و جنس، اختصای برقرار می کند. از این رو اضافه از حیث مفهومها و پیوندهای موجود میان مضاف و مضاف الیه اقسامی پیدا می کند. اقسام اضافه عبارتند از :

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 351 تاريخ : جمعه 3 اسفند 1397 ساعت: 18:14

تفاوت من بیانیه و من بعضیه

شناخت مِنْ بیانیه از مِنْ بعضیه:

(من) بیانیه درای دو نشانه است:

۱_ بتوان واژه ی (الذی) را جابگزین آن کرد.

۲_ بتواند برای ماقبل خود (صفت) باشد.

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 1182 تاريخ : جمعه 3 اسفند 1397 ساعت: 18:14

واژه «من» كه یكی از حروف می باشد برای پانزده معنی به كار رفته است كه مورد به مورد و با توجه به اعمال قواعد ادبیات زبان عربی و توجه به كلمات بعد و قبل «من» باید فهمید كه این واژه برای كدام یك از این معانی به كار رفته است.

 

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 345 تاريخ : جمعه 3 اسفند 1397 ساعت: 18:14

خطاب تهکم، خطاب به قصد استهزا و تحقیر مخاطب است.

«تهکم» به معنای استهزا است، و در «خطاب تهکم» گوینده برای تحقیر و تمسخر مخاطب، از الفاظی استفاده می‌کند که استهزا و تهکم مخاطب در آن نهفته است؛

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 409 تاريخ : جمعه 3 اسفند 1397 ساعت: 18:14

انواع اضافه‌ی معنویاضافه‌ی معنوی به سه نوع کلی تقسیم می‌شود:1- اضافه‌ی اختصاصیه یا لامیه: اضافه‌ای که بیانگر اختصاص یا ملکیت است و حرف جر مقدر در آن، حرف «لـِ» است (کتابُ علیٍّ = کتابٌ لعلیٍّ)؛تفاوت ر دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 335 تاريخ : جمعه 3 اسفند 1397 ساعت: 18:14

وَ أَنْفِقُوا في‏ سَبيلِ اللهِ وَ لا تُلْقُوا بِأَيْديکُمْ إِلَي التَّهْلُکَةِ وَ أَحْسِنُوا إِنَّ اللهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنينَ(بقره: 195)

 

دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi...
ما را در سایت دکتر مصطفوی | Dr. Mostafavi دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drmostafavia بازدید : 356 تاريخ : جمعه 3 اسفند 1397 ساعت: 18:14

خبرنامه